„Ki segíthet a vállalkozásom adminisztrációjában?” – Kulcsszavak, keresések és a valódi relevancia

2025. szeptember 3.

Ha valaha is próbáltál Google-hirdetést készíteni vagy a weboldalad szövegét keresőoptimalizálás szempontjából átdolgozni, biztosan találkoztál már a kulcsszókutatás kihívásaival. A jó kulcsszó olyan, mint az ajtó zárjához megfelelő kulcs – ha illik a zárba, be tud jutni az, akit valóban vársz.

De hogyan találd meg a jó kulcsszavakat, amikor a Google mást gondol rólad, mint te magadról?

Kisvállalkozóként, szolgáltatóként pontosan tudom, hogy kinek szól, amit csinálok: vállalkozóknak, cégvezetőknek, akiknek túl sok az adminisztráció, időhiányban szenvednek, és megbízható külső támogatót keresnek. Mégis, amikor beállítok egy kampányt Google Adsben, rendre olyan kulcsszavakat javasol a rendszer, amelyek nem az én célcsoportomat célozzák, hanem a hozzám hasonló virtuális asszisztenseket, akik munkát keresnek.

Például ilyen ajánlásokkal találkoztam:

„virtuális asszisztens munkák”

„virtuális asszisztens állás”

„virtuális asszisztens képzés”

Bármennyire is pontosan határoztam meg, kinek és mit szeretnék hirdetni, a rendszer mégis rendre félrecélzott.

A cél: beszélj a leendő ügyfeled nyelvén

A kulcsszókutatásnak éppen ez a lényege: nem az számít első sorban, mit mondasz magadról, hanem az, mit ír be a keresőbe az, akinek valóban segíteni tudsz. Ez sokkal nehezebb, mint elsőre gondolnánk. Hiába használjuk mi szakmailag helyesen a „virtuális asszisztens szolgáltatás” vagy „adminisztráció kiszervezés” kifejezéseket, a leendő ügyfél lehet, hogy egész másképp keres:

„ki segíthet a vállalkozásom adminisztrációjában”

„hogyan szervezzem ki az adminisztrációt”

„asszisztens vállalkozóknak online”

„ki segít időbeosztásban vállalkozóként”

Ezek a hosszabb, úgynevezett long-tail kulcsszavak gyakran értékesebbek, mint a rövidek, mert kevesebben keresnek rájuk, de sokkal nagyobb arányban válnak belőlük valódi ügyfelek.

A klasszikus kulcsszókutató eszközök mellett érdemes „körülnézni a való világban" is, nézzük, én hogyan végzek kulcsszó kutatást.

A Google Ads Kulcsszótervezőjével kezdek, ami remek kiindulási alap, és jól megmutatja, hogy az adott kulcsszó milyen gyakorisággal fordul elő. A Google Trendsben megnézem az aktuális "keresési trendet", ez ugyan nem terület specifikus, de inspirációként és időbeli változások követésére alkalmas. Az első "lifehack"-em a Google Autocomplete, vagyis elkezdek beírni a keresőmezőbe valamit, és megnézem, hogy milyen élő javaslatokat ad ki közben. A kapott találatok alapján fórumokon, közösségi média oldalakon, csoportokban olvasgatva, beszélgetve az emberek valódi kérdéseit, köznyelvi szóhasználatot, szófordulatokat csíphetek el, ami nekem valószínűleg nem jutna eszembe.

Másolástól, plagizálástól határozottan óva intek mindenkit, azonban a versenytársak oldalai inspirációként szolgálhatnak, de a legfontosabb, hogy a saját stílusunkat, saját hangunkat tartsuk meg a kommunikációnk során.

És végül, de nem utolsó sorban (sőt!) - ha már rendelkezel saját ügyfelekkel, az ő kérdéseik a legértékesebb forrásod, mert hozzád közvetlen kapcsolódó igényeket fogalmaznak meg.

Ezek kombinálásával fokozatosan körvonalazódik, hogyan fogalmazz, milyen szavakat érdemes használnod, és hogy mely keresőkifejezésekre van valós igény.

Példák az én kulcsszavaim közül

Az alábbiakat én is használom a tartalmaimban, hol tudatosan, hol ösztönösen, de most már SEO szempontból is figyelve rájuk:

virtuális asszisztens

virtuális asszisztencia

virtuális asszisztens szolgáltatás

távasszisztens

virtuális titkárnő

virtuális személyi asszisztens

adminisztráció kiszervezés

üzleti adminisztráció támogatás

online ügyfélszolgálat kiszervezve

back office kiszervezés

virtuális iroda támogatás

online vállalkozástámogatás

asszisztens vállalkozóknak online

Nem hasraütés-szerűen választottam őket, hanem konkrét keresési mintákra és ügyféligényekre alapozva. És bár nem lehet mindegyiket egyszerre beépíteni egyetlen blogcikkbe vagy oldalra, ezekből mindig lehet válogatni, kontextustól és célcsoporttól függően.

És hogy miért foglalkozom ennyit a kulcsszavakkal?

Mert minden tartalom – blog, közösségi média poszt, weboldal – akkor éri el a célját, ha eljut azokhoz, akiknek valóban szól. Nem szeretnék pazarolni sem időt, sem pénzt olyan hirdetésekre, amik teljesen más közönséget érnek el.

Ha úgy gondolod, hogy másnak is hasznos lehet az írásom, megköszönöm, ha megosztod.

Ha szeretnéd, hogy a vállalkozásod adminisztratív feladatai pontosan, rendszerezetten működjenek és szívesen dolgoznál velem, keress bátran.

Ha még nem tudod biztosan, hogy miben tudnálak támogatni, nézd meg itt.

Ez több, mint egy asszisztencia szolgáltatás: ez virtuális vállalkozástámogatás.